Pagina's

Sunday, November 1, 2015

Crochet charts - mijn eerste patroontjes

Laatst heb ik mijn eerste patroontje in Crochet-charts 'getekend'.  Na het bekijken van de turotial ben ik snel aan de slag gegaan.
Ik was op dat moment bezig met een zelf bedacht 'huisje-boompje-beestje(hartje)' slingertje. Omdat dit bestond uit drie kleine, platte voorwerpen was dit een goede kans om de basis van dit tekenprogramma onder de knie te krijgen.  Ik heb al veel ervaring met tekenprogramma's wat me erg hielp met het snel snappen van dit programma.
Ik heb de patroontjes eerst tijdens het haken in mijn schriftje getekend.



Ik heb gelijk in het programma wat steken toegevoegd in de bibliotheek. Dit omdat ik wilde dat het uiteindelijke getekende patroon zoveelmogelijk lijkt op het gehaakte exemplaar(zie rechts: dc3tog en dc3tog scheef zijn in het haken hetzelfde maar in pictogram verschillend).
 Hiervoor heb ik de pictogrammen in Illustrator gemaakt. Eerst kwam ik er niet helemaal uit maar met de goede zoektermen op internet kom je, zoals in de meeste gevallen, heel ver. 


Hieronder het eerste resultaat!  Het Huisje!


Charry House pattern, huisje boompje beestje
Het boompje!
Charry tree pattern huisje boompje beestje
Het hartje volgt nog!




No comments:

Post a Comment