Pagina's

Sunday, November 1, 2015

Blaadjes Pannenlappen

De herfst kom eindelijk ook in Izmir aan.  Een herfstige regenboog aan katoen is ingekocht.

Met alle groentinten heb ik pannelappen gehaakt. Geinspireerd door een Vintage patroon. Ik ben al snel van dit patroon afgestapt omdat je maar bleef tellen en er volgens mij ook een aantal foutjes in zaten.  Het is ook makkelijk om de bladeren aan te passen naar eigen inzicht, De blaadjes aan een boom zijn immers ook niet allemaal gelijk.  Het steeltje heb ik ook gelijk aangepast zodat je de pannelappen op kunt hangen.
Maak pannelappen altijd van katoen en zorg dat deze dik genoeg zijn! Zelf heb ik enkele ´bladeren´ dubbeldraads gehaakt. 

Charry Leaf potholders cotton

Charry shades of green Leaf potholders

Autumn arrived in Izmir, I bought a rainbow of autumn colors. The greens I used for leaf potholders after a Vintage pattern. I only used this pattern once because it made me count every row and contained some errors(I think).  And because no leaf on a tree is the same I crocheted all the others ´freehand´. The stem I made into a loop so the potholders can be hanged. Always make your potholders from cotton yarn. 


No comments:

Post a Comment